torsdag 21 februari 2013

22:a - 22:a

Okej. Den 22:a mars ska jag åka till New York. Första gången. Med Mr.Lovely. Mycket uppspelt. Jag har tänkt att jag ska formtoppa fram tills dess. Väl i New York kommer jag troligtvis inte träna så mycket, utöver att promenera massor (love love love btw!) och maten kommer vara som den bör i New York. Jag vill testa massor av saker jag inte ätit förut.

Formtoppning kan man fråga sig, what the f*ck? Jo, jag kommer äta ungefär som jag gör nu, jag äter väldigt sällan (översätt till aldrig), vitt ris, pasta, vitt bröd osv, min mage mår inte bra av det. Den enda egentliga stora förändringen är väl att jag ska ta en minst 35 minuters promenad varje dag. Varje dag, inga ursäkter.

Min frukost kommer vara densamma som den är idag, förutom att jag ska försöka varva den lite. Inte gröt varje dag utan mer tillagade ägg av alla slag, keso och kesella blandningar osv.

Mellanmål kommer jag äta som jag gör idag, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Jag går upp tidigt och kräver energin som mellanmålet ger mig. Ofta tränar jag direkt efter jobbet så det blir extra viktigt att äta ett mellanmål då.

Lunchen kommer bestå av mycket protein, kött, fisk, kyckling, och massa grönt.

Middagen äter jag efter träningen. Dröjer det för lång tid till middagen efter träningen (ska jag laga något riktigt gott tar det tiiiiid) blir det en proteinshake på gymmet. Middagen kommer bestå av något varmt. Kanske köttfärssås med protein pasta,  eller zucchini pasta, kycklingröror och sallad. Mycket protein återigen.

Såhär kommer det alltså se ut mellan den 22:a februari och den 22:mars. 29 dagar, det ska man väl klara? Ren, god mat, träning (blandat styrka och kondition) ca 5 gånger i veckan och en PW på minst 35 minuter varje dag. Jag älskar att ha utsatta datum, det är så roligt att pressa sig själv lite, känna den där 'jävlar anamma' känslan. Framförallt känslan när man står i mål, när man har klarat det. Inget går upp emot den känslan. Jag gillar utmaningar. Gör ni?

Middag
Bananpannkaka gjort på en banan och två ägg.
Åt det tillsammans med tinade mosade bär och keso/kesella

Dagens leverans
Två proteinpulver isolate, vanilj och rocky road.
En celsius och en prottebar till Mr.Lovely
Fitnessnudlar

Dagens mellanmål
Fast food my way

Sista sockerchocken på ett bra tag.
Min lilla godisskål (den stora är Lovelys) intogs
med många "mmmm".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar