tisdag 5 mars 2013

Dag 12 - just went bananazz

En mycket skön tisdag måste jag säga. Mycket jobb, en del promenader hit och dit och bananglass (hur gott är inte det?!). Nu på kvällen har jag gått bananas rent matmässigt. Vi åt thaimat vid 6 tiden och det visade sig att de gjort portionerna mycket mycket mindre på vårt favoritställe vilket för min del = för lite mat för jag äter inte riset. De hade tagit bort mycket grönsaker som brukar vara i rätten så jag åt nästan bara kyckling vilket i sin tur ledde till att jag var väldigt hungrig nu på kvällen.
Jag gjorde bananglass (fryst banan, frysta hallon, kesella och lite jordnötssmör), åt upp den, ville ha mer, åt en finncrisp med makrill, ville ha mer, åt några jordgubbar (doppade någon i jordnötssmör), ville ha mer, åt tre dadlar, nöjd. Nu sitter jag i och för sig och äter hallonremmar men i övrigt så är jag mätt ;)

Frukost: Bovete/havregrynsgröt (jag blandade) med äppelmos, kesella, bär och bovetecrunch.
Lunch: Kycklingfärssås med vitkålspasta och grönsaker.
Mellanmål: Yoghurt (kesella utblandat med mandelmjölk) med bär och granola.
Middag: Thaimat (alldeles för lite mat, rasar fortfarande på det där, fy!)
Kvällsmål: Hela kylskåpet känns det som. Bananglass, jordgubbar och jordnötssmör, 3 dadlar, några hallonremmar. Och just det, makrillsmackan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar