torsdag 14 mars 2013

Träningsslaget del 2 och dagens

Återigen, träningslag. Jag kommer till gymmet pigg, glad och redo för att ge järnet på det sedvanliga torsdagspasset HIT, men icke! Ledaren är sjuk, den andra ledaren som ersätter kör ett helt annat pass som jag inte alls är sugen på. Hm tänker jag och vill helst bara vända och gå hem igen MEN jag axlar om och värmer upp på passet och kör lite styrka. Jag går sedan in till gymmet och kör lite övningar:

Superset 1:
Russian twist med 8 kg boll 20 x 3
Utfall 20 x 3

Superset 2: 
Kettlebell swing med 8 kg kettlebel 20 x 3
Crunches 20 x 3

Superset 3: 
Hantelcurls 10 x 3
Bootypress (benlyft) 20 x 2 (10 på varje ben)

Superset 4: 
Kettlebell benböj med pullup 10 x 3
Situps på boll 15 x 3

Avslutade med 25 minuter på crosstrainern. Slutsats: Jag vann träningsslaget igen och det känns magiskt! Nu har jag precis intagit mitt kvällsmål, rastlösheten är borta och magen är nöjd = en bra kväll.

Frukost: Davosgröt. Kesella utblandat med proteinmjölk så det blir yoghurt, nästan 1 dl havregryn och massa mosade bär fick stå i kylskåpet över natten. Resultatet blir en kall morgongröt. Toppade gjorde jag med mer bär, kokoschips och bovetecrunch.
Mellanmål: Äggvitor, en finncrisp med skinka och lite kalkon.
Lunch: Kållåda med sallad, surkål och lite keso.
Middag: Blodpudding (utan socker), åååh så jag har längtat! Med rårivna morötter, tinade lingon och hallomiost, grymt bra kombo.
Kvällsmål: Blev otroligt sugen på saffran så det fick bli kesolla smaksatt med saffran och massa müslisaker.

Nu - lyssnar på Jillian, skrattar och myser. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar