måndag 14 januari 2013

Goodies goodies goodies

Jag har haft träningsverket från helvetet idag! Var på ett styrkepass igår och det tog verkligen på krafterna, precis som det ska vara! Idag slängde jag ihop en sallad när jag kom hem från jobbet, fantastiskt god blev den!


 Grönsallad med russin och senapsdressing

Grönsallad:
Ruccola 
Babyspenat
Riven blomkål
Riven vitkål
Rödlök
Russin
Solrosfrön
Pumpakärnor

Dressning:
Olivolja
Deijonsenap 
Agavesirap
Vitlök


Efter den goda middagen gick jag och min pojkvän till hälsokostaffären och köpte lite goodies :) 
Jag köpte spirulina, också kallad mirakelalgen eller havets proteinbomb. Jag brukar använda en tesked i min morgon shake (Green shake). Algen spirulina är riktig supermat; fylld med proteiner, klorofyll, mineraler, spårämnen, essentiella fettsyror och antioxidanter - love it!
Sen köpte jag Omega 3, jag valde Eskimo-3 Pure, endast för att det enbart innehåller ren och omodifierad fiskolja, helt utan kemisk bearbetning. 
Så varför Omega 3 tillskott? Här är några av anledningar: 

- Sänker blodtrycket

- Mindre träningsvärk, mindre skador

- Förebygger blodpropp och hjärtinfarkt

-  Skärper hjärnan




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar