torsdag 31 januari 2013

Proteinbars!

Helt slut efter ett HIT pass på Friskis. Kändes bättre den här gången än förra vilket känns riktigt bra. Direkt när jag kom hem blev det en skål med lätt kesella och varma hallon. Till det åt jag en proteinbar jag gjorde idag, de blev riktigt bra! Ville bara dela med mig av receptet, det kommer här:




Proteinbars: 
1 banan
2 äggvitor
1 dl valfritt proteinpulver (jag använder fitnessguruns one whey isolate)
1 tsk vaniljpulver
1 dl kokosflingor
1 dl hackade nötter
1 msk nötsmör (jag tog jordnötssmör men brukar variera)
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl solrosfrön och pumpakärnor
1/2 dl torkade bär av valfri sort (jag tog russin)  

Blanda alla ingredienserna till en jämn smet och häll upp på ett bakplåtspapper. Grädda i ca 150 grader i 20 minuter. Skär i bitar och förpacka i ugnsfolie eller liknande.  

Enjoy people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar