torsdag 31 januari 2013

Livet kom emellan. Och sen kom pizza..

Hej! Jag vet att jag har varit katastrof dålig på att uppdatera bloggen, det är verkligen inte ok. Jag har haft mycket att göra på jobbet, har tränar mycket och lagat mycket god mat. Jag tänkte senare under dagen lägga ut ett recept på en banancheesecake som ni alla kan njuta av lika mycket som jag ska :)

Tillsvidare får ni hålla tillgodo med en bild på en pizza jag gjorde i helgen. Pizzabotten är gjord av blomkål och den blev riktigt smarrig! Recept på botten nedan:



Blomkåls-pizzabotten

4-5 dl mald blomkål
1 ägg
2 äggvitor
2 msk mandelmjöl
och lite keso om man vill (behövs inte)

Jag lägger i blomkål i min matberedare och kör på maxfart tills det blir nästan som ett mjöl. Sedan lägger jag blomkålsmjölet på ett papper och lägger papper över och liksom kramar ur det mesta av allt vatten som bildas. 
Sedan lägger jag i alla andra ingredienserna och rör om. 
Ta fram en plåt som du smörjer med lite fett (jag tar kokosolja) och på med smeten. 

Förgrädda i ca 15-20 min på ca 200 grader. Ta ut och lägg på dina favorit pålägg. Jag använde kyckling, banan och curry - MUMS! Sen in i ugnen i någon minut så att allt blir varmt och gott. Enjoy! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar