tisdag 12 mars 2013

Dagens

Idag har varit en dag där jag varit ute och flängt runt i jobbet vilket gör det svårare att hitta nyttiga matalternativ. Det enda stället i närheten när det vankades lunch var en pizzeria, dagens lunch - en sallad med sås på sidan. Tummen upp! Ingen träningen idag vilket känns helrätt efter gårdagens pass, min kropp ville vila. Imorgon kör jag hårt igen, antigen ett skivstångspass eller ett gympass. Jag känner för pass den här veckan så det lutar åt passet.

Frukost: Kesolla med jordgubbar, egengjord müsli, lite granola och frebacos naturella havreringar (inget tillsatt socker i havreringarna och de är riktigt goda).
Mellanmål: En kaffe och en påse nötter on the go.
Lunch: Kycklingsallad
Mellanmål: Ett äpple, en kalkonskiva, två raw chokladbollar.
Middag: Två sorters egengjorda chickennuggets (den ena panerades med riven kokos och den andra med malda mandlar och solrosfrön) med 4 olika såser. Currysåsen gjorde jag med mandelmjölk, buljong och curry, lade i en bit zucchini och körde i matberedaren för en fylligare konsistens. Jordnötssås, blandade kesella med jordnötssmör, tamarisoja och sambal. Tzatziki. Sweet chillisåsen gjorde jag med kesella, sambal, massa olika chillikryddor och agavesirap. Vi åt det här och skivade grönsaker. SÅ otroligt gott var det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar