måndag 11 mars 2013

Helt off men back on track

People! Jag ber om ursäkt för min totala frånvaro den här helgen. Man kanske kan säga att jag har gjort lite soulsearching. Jag har kommit på mig själv med att endast fokusera på vad jag äter, hur jag tränar, hur mycket, när osv. Jag har glömt bort att leva. Ända sedan början av januari har jag i princip varit inne i någon slags formtoppning. Det är inte hälsosamt när det blir allt man tänker på. "Nej jag kan inte unna mig en go-fika med killen jag älskar" när han frågar mig för då "förstör" jag mitt flow. Eller "nej jag kan inte äta middag borta" för då blir det inte som jag har tänkt mig med kosten idag. Slutsats: Det är inte värt det.

Jag vill träna för att jag tycker att det är roligt, inte för att jag känner att jag måste. Jag äter redan god och bra mat utan att anstränga mig. 80-20 principen tycker jag är bra och hälsosam. 80% bra och hälsosam kost och 20% kan få falla mellan stolarna lite. Vad jag menar är att jag personligen måste tänka "lagom är bra" och sluta satsa på total perfektion.

Jag tränar och äter hälsosamt 80% av tiden, då kommer de 20% där jag väljer annat inte spela någon roll. Jag tänker börja leva mer, sluta räkna kalorier som en galning, äta bra och ren mat och unna mig något extra gott då och då.

Mitt mål för att uppnå min drömkropp eller mer drömfysik är satt tills på nyårsafton. Det är alltså lång lång tid kvar och jag gillar redan hur min kropp förändras sakta men säkert och i en bra takt. Jag blir uthålligare och starkare för varje vecka som går. Jag äter bra och tränar regelbundet. Jag vill inte påskynda något som inte måste påskyndas.

Vad jag säger är: sunt förnuft people, sunt förnuft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar