lördag 19 januari 2013

Middag och lördagsmys

Hoppas ni har en mysig lördag, det har jag. Lördagen har bestått av träning, promenader, bakning (raw chokladbollar) och mys i soffan med pojkvän och hund. Jag gjorde som sagt raw chokladbollar, to die for! Ni måste bara testa! Jag personligen tycker att de är mycket godare än vanliga chokladbollar med socker och annat i :) Åt en boll och en kiwi till mellanmål idag, fabulous!



Raw chokladbollar:
 2,5 dl färska dadlar (ta ut kärnorna)
2,5 dl valfria nötter (jag brukar ta 1,5dl valnötter och resten andra)
1/2 dl mandelmjöl
1 msk starkt kaffe
1 msk smält kokosolja
1-2 msk ekologisk raw kakaopulver (man kan givetvis ta vanlig kakao också) 
1/2 dl kokoschips (alt riven kokos)

Lägg i alla ingredienser i en matberedare och kör tills det blir en kladdig deg. Jag brukar ha i mer mandelmjöl om jag tycker det blir för kladdigt (du ska kunna rulla till bollar). 
När du känner att degen är bra nog kan du ha i en näve nötter och köra matberedaren lite till, på så vis får du härliga nötchunks i dina bollar.
Gör till bollar och rulla i riven kokos - enjoy! 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar